Brodska linija Zadar – Preko najprometnija na Jadranu

Brodska linija Zadar – Preko najprometnija na Jadranu

PREKO – Trajektna linija Gaženica – Ošljak – Preko drugu godinu zaredom nije najfrekventnija linija na Jadranu! Štoviše, prema broju putnika prevezenih u 2016., pala je na treće mjesto, iza linija Split – Supetar i Valbiska – Merag.
Prema podacima koje je objavila Agencija za obalni linijski pomorski promet, na najprometnijoj liniji Split – Supetar prevezeno je 1,881.052 putnika, na liniji Valbiska – Merag 1,068.453 putnika, a liniju Gaženica – Zadar koristilo je 992.985 putnika.
Linija Valbiska – Merag najprometnija je po broju prevezenih vozila – 426.716, na drugome je mjestu linija Split – Supetar sa 360.641 vozila, na trećemu linija Stinica – Mišnjak sa 320.118 vozila, a Gaženica – Preko na četvrtome je mjestu sa 308.348 vozila.
Primat najfrekventnije linije ipak je ostao na našemu otoku, ali na brodskoj liniji Zadar – Preko, koju je u 2016. godini koristilo 635.960, čak 138.568 putnika više nego u 2015. godini, kada je linija počela prometovati.
Rezultate pomorskog putničkog prometa komentirao je za portal Naši školji načelnik Općine Preko Karlo Novoselić, ustvrdivši još jednom od kolike je važnosti Ugljancima upravo ta linija.
Ovo su konkretni podaci i govore u prilog svim našim tvrdnjama i apelima nadležnima da tu liniju ne samo da treba održati, nego i povećati broj putovanja. Osobito ljeti, u špici sezone, kada je koriste i turisti. Na svim sastancima u resornom ministarstvu i s predstavnicima Agencije inzistirali smo na poboljšanju te linije, tražili smo i dodatno večernje povezivanje kako bi se otočani mogli iz središta Zadra vratiti s nekog kulturnog ili sportskog događanja. Sada imamo argument više u rukama i nadamo se većem razumijevanju onih koji odlučuju o plovidbenom redu, smatra Novoselić te dodaje da nam na toj liniji treba i adekvatniji brod od Dore, koji će zimi biti „otporniji“ na vremenske nepogode, a u sezoni može ukrcati više putnika jer se prošlog ljeta često događalo da se nisu svi mogli ukrcati na brod pa su preusmjereni na trajekt.

Skip to content