Turistička ponuda Općine Preko prvi put na ITB sajmu u Berlinu

Među desetak tisuća izlagača iz više od 180 zemalja, na najvećem europskom turističkom sajmu, koji se od 8. do 10. ožujka 53. put održao u Berlinu, turističku ponudu i ove je godine predstavila Hrvatska turistička zajednica na štandu s još 20-ak suizlagača – turističkih tvrtki i zajednica.

Na zasebnom štandu Zadra i Zadarske županije prvi se put u Berlinu predstavila i Općina Preko, odnosno TZO Preko i TZM Ugljan.

Prema riječima Ivana Košte, direktora TZO Preko, koji je uz načelnika Juru Brižića predstavljao Općinu Preko, promotivni materijali turističke ponude svih mjesta ravnopravno su bili zastupljeni s ostalim turističkim subjektima TZ Zadarske županije – biogradskom Ilirijom, putničkom agencijom Terra Travel, turističkim naseljem Sunny Side u Petrčanima, Hotelom Pinija, Zračnom lukom Zadar, Vir turizmom i Zaton Holiday resortom.

– Iako je danas na turističkim tržištima najvećim dijelom zastupljena internetska promidžba, sajmovi su ipak manifestacije na kojima posjetitelji i poslovni subjekti imaju priliku na jednome mjestu doživjeti i upoznati se s mnogo destinacija. Razmjenjuju se poslovni kontakti, ideje i što je najvažnije – na sajmovima imamo priliku učiti od drugih te unaprijediti sebe, svoju turističku zajednicu, tvrtku ili neki drugi turistički subjekt, ističe Košta te najavljuje aktivnu promociju TZO Preko i na drugim europskim sajmovima, ali na vlastitom štandu. Uz podršku Općine Preko i vodećih turističkih subjekata – marinama, beach resorta Vile Dalmacija, turističkim agencijama i većim privatnim iznajmljivačima.

Osim predstavljanja destinacija, ITB sajam u Berlinu mjesto je sklapanja i dogovaranja poslova, prema nekim procjenama u najvažnijem sajamskom turističkom tjednu sklope se ugovori vrijedni više od sedam milijardi eura.
Sa svjetske turističke burze u Berlinu uvijek stižu i prve prognoze za nadolazeću sezonu pa je tako i ove godine bilo riječi o usporenom bookingu u predsezoni i navodno visokim cijenama na hrvatskom tržištu, ali i promjenom trenda potražnje zbog povratka Turske, koja trenutačno bilježi porast bookinga iz Njemačke više od 50 posto u usporedbi s istim razdobljem lani. Pad rezervacija osjeća se i u Italiji i Španjolskoj, koja je već najavila akcijske cijene.

Na jednom od sastanaka s parterima iz mediteranskih zemalja na temu usporenog bookinga bio je i Tomislav Fain, član Turističkog vijeća TZ Zadarske županije, koji kaže da se i na zadarskom području osjeća lagani pad bookinga. Ali, prema njegovu mišljenju, ništa se dramatično ne događa, dolaze nove generacije s novim potrebama i željama koje smještaj rezerviraju sve kasnije i kasnije.

– Svi smo digitalizirani, i iznajmljivači i gosti, puno je jednostavnije doći do smještaja nego što je to bilo prije, a moramo znati i da je ponuda u našoj županiji, kao i u cijeloj Hrvatskoj i na Mediteranu, nadišla potražnju. Ono na čemu mi moramo raditi to je stalno podizanje kvalitete usluge, jer kvaliteta će uvijek isplivati. I svakako ne smijemo pretjerivati s cijenama! U posljednje dvije, tri godine možda smo se svi malo polakomili, podigli cijene bez da smo uložili u kvalitetu. U redu je dignuti cijene ako smo gostu dali nešto dodatno, ali ne za uslugu kojoj nismo podigli kvalitetu. „Value for money“ u turizmu je uvijek bio i bit će bitan, smatra Fain.

Nakon razgovora s partnerima na ITB-u i traženja nižih cijena, ministar turizma Gari Cappelli i direktor HTZ-a Kristijan Staničić naglasili su da poštuju touroperatore, ali da još uvijek većinu prometa u hrvatskom turizmu čine oni koji dolaze individualno.

– Savjetujem sektoru da cijene ne spušta, jer mu to nije u interesu. Godina jest pomalo neizvjesna, ali nema drame, a i booking je usporen i za brojne druge zemlje, to je trend. U Hrvatskoj čak ima i dobrih primjera, da se najbolje i najbrže već sada pune najbolji kapaciteti te se i dalje trebamo nametati kvalitetom, kazao je ministar.

Jako bitnim za Hrvatsku ocijenio je što njemačke ankete pokazuju da Nijemci ove godine planiraju za oko dva posto više putovati nego lani kada su ostvarili ukupno gotovo 70 milijuna putovanja. Planiraju i više trošiti na putovanjima te se očekuje da će premašiti ukupnu lanjsku potrošnju od 95,5 milijardi eura po svijetu i Njemačkoj, koja im je uz Španjolsku, Italiju, Tursku, Grčku, Austriju i Hrvatsku među top izborima.